tisdag 26 juni 2012

Luftakrobatik


Foto: Trollmor

Jag förundras varje år över att denna vackra blågula iris slår ut precis lagom till nationaldagen.


Foto: Trollmor

Efter att ha lockats närmare en stund av denna trädgårdsflaggas vajande begav jag mig ut i skogen.
Själen slår krumbukter av tillfredsställelse och fågelsången ger mig en balans jag så väl behöver.


Foto: Trollmor

Än så länge ovetande om att Spindelmannen ska göra succé hos mina flickor under dagen.
Den vitdraperade fjärilen tycktes mig ovanligt stillsam tills jag fick se den månggulbenta orsaken sprattlandes avslöja sig.


Foto: Trollmor

Ett annat våghalsigt par gör sig redo för ett hopp.
Förhoppningsvis för att inte landa i ett nät.
Troligtvis kan de andra konster.


Foto: Trollmor

Mina små töser har den stora lyckan i att få följa med mormor och morfar på cirkus dagen till ära.
Åh, så det har pratats om detta innan!
Spännande.


Foto: Trollmor

Sedan kommer raska ben springandes över gården.
En ballong i handen och munnen full av cirkusord som vill få berättas.
- Spindelmannen var där!
Det är sockervadd, en clown som kastat en boll i huvudet, busiga hundar, kameler och hästar, lindans och akrobater, getter, musik och parad.
Största möjliga mysssssssglad blir jag när alla dessa ord trapetsflyger kring mina öron för att landa mjukt i min mage.

Foto: Trollmor

Tätt följd av den traditionsenliga tårtan med jordgubbar och blåbär.

Foto: Trollmor

Varsågoda att ta en smakbit!
Lyssnar ni riktigt noga kan ni höra ljudet av musik, skratt och publikens applåder.
Och så tystnaden. Inandningen.
Och jublet då någon landar precis där den ska vara.
Häpp!

~ Kramar Trollmor ~

3 kommentarer:

Wenche sa...

Underbara bilder, härligt att du är i gång igen.
kram

IreneL sa...

Härliga bilder!
Vet du att dom röda skalbaggarna är liljebaggar. Dom och deras larver kan kaläta liljorna helt.Jag älskar liljor och får plocka bort liljebaggarna hela tiden för att få ha liljorna kvar!
Ha en fin dag!

Min plats i solen sa...

Underbara bilder och dina ord är som poesi. Som alltid. Jag tycker så mycket om ditt sätt att förmedla känslor och stämningar. En fröjd att läsa.

Och cirkus ... vad kan vara mer spännande då man är liten? Vilken lycka. Och tårta... mmm, så gott!

Och du, tack snälla för dina ord hos mig. De lägger sig som varm bomull kring mitt hjärta och får hela min själ att le. Tack! :)

Njut av sommaren kära du!

Kram Lotta